Tipsbladet.dk på Stadio Friuli.
Danmark indledte U21-EM med at 3-1 mod Tyskland. Tipsbladet.dk giver her karakterer til de danske spillere.
Daniel Iversen - 3 bolde
Uden skyld i de tre mål, men til gengæld med et par fine redninger. Også fornuftig distribution med fødderne.
Rasmus Nissen Kristensen - 2 bolde
Trak straffespark med sit indlæg, men Tyskland kom for ofte igennem i hans side.
Victor Nelsson - 2 bolde
Et par gode tacklinger er ikke nok til at trække karakteren op på godkendt. Så usikker ud og var central i Danmarks hullede defensiv.
Jacob Rasmussen - 2 bolde
Slog enkelt gode diagonalafleveringer, men faldt sammen med resten af forsvaret i niveau efter pausen.
Mads Valentin Pedersen - 1 bold
Kom fint med offensivt et par gange, men stod for kampens største og mest kostbare fejl ved 2-0-målet. Målscorerens taknemmelighed scorede 10 på (Marco) Richter-skalaen.
Philip Billing - 1 bolde
Lignede en, der havde siddet i junisolen hele dagen og mistet energien. Det meste gik langsomt, og han tabte flere bolde.
Mathias Jensen - 2 bolde
Startede fint, men faldt ud af kampen i anden halvleg. Flere boldtab og ude af stand til at ændre kampen.
Magnus Kofod Andersen - 2 bolde
Komplet anonym i sine 70 minutter.
Robert Skov - 4 bolde
Fik ikke meget ud af det i første halvleg, men tørede sin direkte modstander et par gange efter pausen. Stod for alt, Danmark havde offensivt. Scorede på straffespark.
Marcus Ingvartsen - 2 bolde
Det er ikke kun Ingvartsens egen skyld, han får en lav karakter, for han havde intet at arbejde med. Men i sidste ende anonym indsats.
Jacob Bruun Larsen - 1 bold
Man så ikke Bruun Larsen så meget, og når man gjorde, spillede han enten bolden tilbage i banen eller mistede den.
Oliver Abildgaard - UB
Mikkel Duelund - UB
Jonas Wind - UB
Spillerne er vurderet ud fra Tipsbladets skala, der er som følger:
6 bolde: Verdensklasse.
5 bolde: Højt, internationalt niveau.
4 bolde: Fortrinlig indsats.
3 bolde: Godkendt præstation.
2 bolde: Skuffende, under middel.
1 bold: Dårlig præstation.
0 bolde: Uacceptabelt.