Med 22 kampe i grundspillet er Superligaen i denne sæson ikke et sted for de tøvende, nølende og langsomme startere.
Mandagens kamp i Århus mellem AGF og Brøndby var ud over at være sæsonens kamp nummer 66 også præcis halvvejen i turneringen, før holdene deles i et medaljeslutspil og et bundslutspil om at undgå nedrykning.
Dermed har vi også en halvvejs-stilling i Superligaen, en stilling der danner basis for uddelingen af første portion tv-penge.
Læs også:Ingen sol og varme: Brøndby dropper den årlige træningslejr i udlandet
På tipsbladet.dk har vi dækket fordelingen af tv-penge, men på et mere overordnet plan viser fordelingen af de mange millioner også, at Superligaen i højere grad end tidligere er designet til topklubberne og de mest populære klubbers fordel, når det kommer til at dele rovet fra tv-aftalerne.
- Der er kommet flere penge i den pulje til topholdene, og sådan set også til holdene i midten, siger Tipsbladets chefredaktør Troels Bager Thøgersen.
- Det er især interessant for Brøndby, hvis man kan fastholde pladsen som den mest interessante klub for tv-seerne, noget Brøndby har været i de fleste sæsoner.
- Denne gang er konstruktionen også god for klubber som AGF og FC Midtjylland, da der er sket et pænt løft i de beløb, man kan få som tredje- og fjerdevalg, siger Tipsbladet-chefredaktøren.
Læs også:En dyr omgang: Brøndby-nederlag til AGF koster millionbeløb
- På den måde bliver tildelingen af tv-pengene mere til fordel for de store klubber, end den var i sidste sæson.
Hør også, hvor meget tv-aftalen stiger i værdi for klubberne til næste sæson, og hvad den nuværende tv-aftale siger om succesen for Superligaen i de fire år, hvor man havde 14 hold i bedste række.
Se hele analysen i videoen i denne artikel.