Video : Tipsbladet
Superliga

Ny aftale: Danske Spil udvider samarbejdet med FC Midtjylland

Danske Spil blev for et par uger siden præsenteret som ny sponsor i Brøndby - nu udvider bookmakeren også sit engagement i FC Midtjylland.

FC Midtjylland har forlænget sponsoraftalen med Danske Spil, og bookmakeren udvider samarbejdet med Superligaens tophold. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse onsdag formiddag.

- Danske Spil er landets største spiludbyder, som vi har fornøjelsen af at samarbejde med. Et samarbejde vi betragter som godt, stærkt og innovativt, så det er med stor tilfredshed, at vi nu har en forlængelse af vores samarbejde på plads, siger Jacob Jørgensen, der er kommerciel direktør hos FC Midtjylland.

Også hos Danske Spil er der glæde over aftalen, der som nævnt medfører et øget engagement i FC Midtjylland.

Læs også:Officielt: FC Midtjylland har historisk stort hovedsponsorat på plads

- FC Midtjylland har de senere år konsolideret sig i toppen af dansk fodbold og ligger i øjeblikket til at vinde endnu et dansk mesterskab, der giver adgang til de europæiske kvalifikationsturneringer. Samtidig har man støt og roligt opbygget en stor skare af trofaste fans, der støtter klubben og holdet. Det gør naturligvis klubben attraktiv for os, og derfor har vi været meget interesseret i at fortsætte det gode samarbejde, siger Niels Erik Folmann, der er direktør i Danske Licens Spil, og fortsætter:

- FC Midtjylland er også en klub, som ønsker at tage ansvar – ikke bare for fodbolden, men også for det samfund, man er en del af. Det afspejler sig for eksempel i, at FC Midtjylland ønsker at være hele regionens hold og blandt andet samarbejder med andre klubber i Midt- og Vestjylland for på den måde at styrke fodbolden, udvikle talenter og skabe talente.

Som en del af aftalen vil FC Midtjylland bidrage til at sætte fokus på ansvarligt spil.

Læs også:Ny FCM-sponsor: Det har 0,0 procent med Brøndby at gøre

- At spille med omtanke handler ikke kun om pengespil, det er også et spørgsmål om, hvordan man opfører sig over for hinanden og for eksempel er en ansvarlig holdkammerat. Som en del af aftalen vil vi derfor sammen med klubben samle udvalgte spillere for at sætte fokus på, at det skal være sjovt og underholdende at spille både på og uden for banen, og for at nå bredt ud med budskabet producerer vi en lille film med en FCM-profil, siger direktøren.

Danske Spil blev for tre uger siden præsenteret som ny sponsor i Brøndby IF - læs mere om den aftale her. 

Læs også:Arbejdernes Landsbank-direktør: Det er forkert at tage til Dubai

Læs også:Hylder FC Midtjyllands ledelse: De har valgt den gode kommunikation

Læs også:Avis: David Nielsen-assistent forlader AGF