• Hent Tipsbladets app og få push notifikationer om seneste nyt, livescores mm.
  • Tilmeld dig nyhedsbrevet og få dit daglige skud fodbold til frokostpausen
    Tilmeld nyhedsbrev
  • Vær med hvor og når det sker og deltag i debatterne - følg Tipsbladet på:
Hold dig opdateret - følg Tipsbladet på:
Superliga Kenneth Jensen

Inspireret af New York: Ny FCK-direktør har store planer med Parken

Foto: Lars Rønbøg/Getty Images

Selskabet bag FC København, Parken Sport & Entertainment, ansatte for en måned siden Lars Bo Jeppesen som direktør, og han har store planer med Telia Parken.

Af Kenneth Jensen

Han har snart siddet i jobbet som direktør i Parken Sport & Entertainment i en måned, og nu løfter Lars Bo Jeppesen sløret for nogle af de planer og drømme, han har med Telia Parken. Det gør han i et interview med Dansk Markedsføring.

Lars Bo Jeppesen startede i sit nye job den 1. maj og har ansvaret for alle i forhold i Telia Parken og de kommercielle forhold relateret til FC København.

Læs også:Klar til Superliga: FCK slog SønderjyskE i generalprøven

Den nye direktør erstattede Katja Moesgaard, og hans ideer og tanker omkring Telia Parken har rod i USA og måden, eksempelvis Madison Square Garden i New York bruges. Arenaen er konstant i brug.  Der spilles både basketball og ishockey, og så er der ofte eksempelvis koncerter. Det samme gør sig eksempelvis gældende for Staples Center i Los Angeles, hvor både Lakers og Clippers fra NBA spiller, ligesom NHL-holdet Kings gør det.

Han ønsker således at komme væk fra, at Telia Parken kun er i brug hver 14 dag. I stedet skal man udnytte arenaen bedre og sikre, at der hele tiden sker noget.

- Der er bestemt også sket mange forbedringer af fodboldoplevelsen i Parken de seneste år, men det udelukker jo ikke, at vi konstant skal stræbe efter at forbedre gæsternes oplevelse i Telia Parken.

Læs også:Assistenttræneren scorede drømmemål: OB-profil troede ikke sine egne øjne

- Jeg har selv haft mine bedste tilskueroplevelser til basket- og ishockeykampe i New York. Og hvis vi kan lykkes med ”always on” – altså at Telia Parken bliver det, jeg kalder et multikulturelt oplevelsesrum, hvor der sker mange andre ting end fodbold og koncerter - så har man både en bredere forretningsmæssig platform og større relevans for flere, siger Lars Bo Jeppesen til Markedsforing.dk.

Udover FC Københavns hjemmekampe er det landsholdet, der bruger Telia Parken, ligesom pokalfinalerne spilles i Parken. Dertil er der op til en håndfuld koncerter om året i arenaen. Så der er i hvert fald ledige datoer i kalenderen, hvis man vil afholde flere arrangementer i Telia Parken. 

Læs også:Optakt: Lyngby Boldklub - FC København

Læs også:Intet EM i vejen: Pokalfinalen kan spilles i Parken igen næste år

Læs også:OB-træner: Skadede spillere slipper med skrækken

Superliga

Mere Superliga

Fokus

Optakt: FC Nordsjælland - AaB

AaB kan vinde for fjerde gang i træk i Superligaen, og de møder et groggy FC Nordsjælland-mandskab. Nordjyderne har revanche til gode efter 0-4-nederlaget mod Farum-klubben i fjor.