Danmark er blevet genåbnet, og tilskuere strømmer til de danske fodboldstadions. Det har dog sine konsekvenser på antallet af TV-seere, og her har Superligaen i denne sæson oplevet en markant nedgang.
Sammenlignet med de 11 første runder i sidste sæson har Superligaen mistet mere end én million TV-seere. Værst er det gået ud over FC København, som i de første 11 runder har mistet mere end en halv million seere. Det skriver Ekstra Bladet.
Hvor der i gennemsnit sad 158.000 og så FCK's første 11 kampe i sidste sæson, så er tallet nu nede på 106.000. En mærkbar forandring, som også betyder, at Løverne ikke længere er seernes mest foretrukne hold. Det er i stedet Brøndby, der med sine i snit 136.000 seere nu trækker det klart største læs.
AaB har nydt stor succes på banen, hvor holdet i denne sæson er "best of the rest" med sin placering på tredjepladsen. Det er dog ikke noget, som tiltrækker seere - tværtimod. Nordjyderne har mistet 300.000 seere sammenlignet med sæsonstarten i sidste sæson.
Udover genåbningen kan faktorer også være, at seerne er mere mætte på grund af en EM-slutrunde samt et sent OL i Tokyo. Derudover har det stor betydning, om det er YouSee- eller Discovery-regi, at kampene bliver sendt. Discovery sender en tredjedel af kampene, men har kun fat i hver sjette TV-seer.